Ряд предел

До особливостей сюжетного репертуару Богородчанського іконостаса належать зображення нижнього, цокольного ряду, т. зв. ряду предел. Тематика цих зображень має безпосередній зв’язок із намісними іконами. До цього ряду впроваджено такі сцени, як «Зустріч Христа з Никодимом», «Апостоли біля гробу Богородиці», «Блага вість про смерть Богородиці», «Похорон св. Антонія Печерського», «Спокушування Христа в пустелі», що не мають близьких аналогів у тогочасному іконописі. Деякі з ікон цього ряду, на думку дослідників, написав сам Кондзелевич. Майстерністю композиційної побудови та досконалістю письма вирізняється сценка розмови Христа з Никодимом. Дія відбувається в сутінках ледь освітленого інтер’єру кімнати, що посилює враження таємничості цієї зустрічі. Двоє людей, повернуті майже у профіль, сидять у кріслах із високими спинками (деталі інтер’єру та меблі сучасні художникові). Характер розмови героїв передають напружені жести рук Никодима. Сцену доповнюють два несподівані епізоди: праворуч крізь прочинені двері, піднявши завісу, зазирає хлопчик, а зліва в темному закутку стіни горить камін. Ці доповнення надають зустрічі теплоти і вносять природну безпосередність у цей суворий, замкнений інтер’єр.