Жінки-мироносиці біля Храму Господнього

Місце зберігання: Національний музей у Львові імені Андрея Шептицького, Інв. № 1-2286 36615

Розміри: 48x62,5x2 см

Основа складається з однієї суцільної дошки хвойної породи. Односторонні врізні шпуги вертикальні, зі стесаними краями. Дошки основи оброблені столярним інструментом, торці покриті оліфою. По периметру основи – наскрізні отвори від тиблів, за допомогою яких ікона кріпилася до обрамлення в одвірках дияконських дверей. З лицевого боку в нижній частині проглядається лляна паволока. Левкас – клеє-крейдяний, товстий, щільний, сірувато-білий. Фарбовий шар – темперний та олійний живопис і позолочення.


Сюжет:


Опис: Композиція умовно ділиться на дві частини: ліву з постатями трьох жон- мироносиць та праву з ангелом. Позаду них зображена велика гора з печерою, біля входу до якої лежить великий камінь. Постаті трьох жінок досить динамічні й подані вони у тричвертному розвороті. Дві жінки на передньому плані у правій руці тримають миро, а поміж них – третя, що втирає сльози білою хустиною. Жіноча постать попереду зображена з простягненою до ангела правою рукою, а ліва прикладена до грудей. Одягнена вона у довгу голубу туніку, поверх якої червоний мафорій. Трохи в глибині, позаду, – постать другої жінки в голубо-оливковій туніці та червоно-коричневому мафорії. Лик зображений у профіль, нахилений: вона оплакує смерть Христа. Третя жінка одягнена у вохристу туніку та яскраво-червоний мафорій. її руки схрещені на грудях. Навколо голів – гладкі золочені німби, їхні лики миловиді, з витонченими рисами. Вираз облич зосереджений і дещо збентежений.

Ангел, який сидить на відсунутому камені – найдинамічніша постать у композиції. Він також розвернений у тричвертному повороті, голова у профіль. Його нога відставлена уперед, що підсилює рух. Динамічним жестом ангел звертається до трьох жон: його права рука з розкритою долонею напівопущена, ліва зігнена у лікті, пальці складені, а вказівний палець випростаний. Миловидий лик ангела має витончені риси. Довге руде волосся спадає на плечі. Одягнений у довгий білий хітон, перев’язаний на поясі. Навколо голови – гладкий золочений німб. Білий одяг, розправлені крила, складки одягу, що розвіваються, справляють враження легкості, повітряності. На темно-сірій горі видно зелену рослинність. Ліворуч – фрагмент неба, на якому напис червоними літерами: НЄДЄЛА В ПО ВЪ[О]СКРЄСЄНІИ Х[РЄСТО]В(О)МЪ О МИРОНОСИНА.