Богородиця Одигітрія. Обрамлення ікони

Місце зберігання: Національний музей у Львові імені Андрея Шептицького, Інв. № 1-2289 36615

Розміри: 197,5x155x16 см

Конструкція предели складається з кількох скріплених і склеєних між собою дощок хвойної породи. Вона умовно ділиться по горизонталі на дві частини прямокутної форми: нижня – 86×40 см і верхня – 95×51 см. На верхній частині розміщена накладна площина із сюжетом “Похорон Антонія Печерського”, яка по периметру обрамлена рельєфними планками. Верхню та нижню частину конструкції ділить рельєфний карниз. З правого і лівого боків цієї конструкції виступають дві прямокутні пілястри на 29 см від рівня основної площини. Вздовж зовнішнього краю верхньої частини конструкції розміщено карниз. На виступаючих пілястрах, з обох боків на лицевій стороні, в заглибинах – накладна декоративна різьба. Паволока проглядається на з’єднаннях карнизу в середній частині конструкції. Левкас – клеє-крейдяний, щільний, білого кольору, нерівномірно покладений. Фарбовий шар – олійний та темперний живопис. Карнизи та обрамлення золочені.


Ікона з обрамленням та картушем кріпиться на дерев’яній прямокутній конструкції. Вмонтована в обрамлення, що складається з рами з глибокими внутрішніми торцями. Ікона має півкругле завершення, по кутах на рамі – декоративна золочена різьба. На внутрішній боковині рами, у медальйонах овальної та круглої форми, розміщено 16 зображень пророків та царів, угорі в центрі – ковчег. Внизу рами – золочене видовжене табло з гладким тлом, на якому частково зберігся напис. Обрамлення ікони умовно ділиться на дві частини. Верхню частину каркасу увінчує поперечний овальний картуш з глибокою золоченою рослинною різьбою, в якому уміщена композиція “Силуамська купіль”. Нижня – прямокутної форми з овальним завершенням, має подвійний виступ. Зображення в медальйонах виконані на гладкому золоченому тлі, поміж них – неглибокий ритований орнамент.


Ковчег. Зображений на гладкому золоченому тлі чорною графічною лінією. Це прямокутної форми скриня, декорована по боках графічним геометричним орнаментом, а зверху, на віку – двоє херувимів. По боках прикріплені довгі палиці для перенесення.


Пророк Єремія. Зображення пророка нижчепоясне, у фас, а лик розвернений в тричвертному повороті. У лівій руці він тримає білий розгорнений сувій з текстом євангелія. Одягнений пророк у підперезаний чорним поясом червоний хітон та вохристий гіматій. Лик видовжений, з великими очима та довгим і прямим носом. Святий має довгу пряму руду бороду та вуса. Волосся спадає на плечі. Навколо голови – широкий гладкий німб. Обабіч голови на рівні плечей напис червоними літерами: Пр[о]р[о]к Ієрємия.


Пророк Даниїл.Зображення нижчепоясне, фронтальне. Лик розвернений у тричвертному повороті праворуч. У правій руці тримає білий розгорнутий сувій з текстом. У лівій – камінь. Одягнений у червоно-рожеву туніку та синій плащ. На голові червоно-білий кидар. Повновидий лик з великими очима, прямим довгим носом. На голові – рудувате хвилясте коротке волосся. Навколо голови – німб, обабіч якого напис: П[р](о)рокъ Даниилъ.


Пророк Ісайя. Зображення нижчепоясне, фронтальне, лик розвернений у тричвертному повороті праворуч. Правою рукою знизу підтримує білий розгорнутий сувій з текстом. У лівій руці тримає масивні металеві кліщі. Одягнений у синій хітон з широкими рукавами та вишневий гіматій. Лик з велиими очима і довгим прямим носом. Довге кучеряве рудувате волосся спадає на плечі. Навколо голови німб, – обабіч на рівні плечей напис червоними літерами: Пр(о)рокъ Исаиа.


Цар Соломон. Зображення царя нижчепоясне, фронтальне, лик розвернений у тричвертному повороті праворуч. Правою рукою підтримує модель білої церкви з червоними й чорними банями, а лівою – білий розгорнутий сувій з текстом. Одягнений Соломон у червоний далматик з широким вохристим поясом та мантію вишневого кольору з білим хутряним коміром. На голові святого – городчаста корона. Лик з великими очима і довгим прямим носом. Коротке кучеряве рудувате волосся. Навколо голови – німб, обабіч, на рівні голови, напис червоними літерами: Царъ Соломон.


Свята Анна. Зображення святої Анни у колі, її права рука прикладена до грудей, ліва припіднята в благословляючому жесті. На святій червоний гіматій та синьо-зелена туніка з вузькими рукавами, її миловидий лик розвернений в тричвертному повороті. Очі невеликі, округлі, ніс прямий, вуста маленькі, червоні. Навколо голови – гладенький німб, обабіч якого напис червоними літерами: Пр(о)ркъ Анна.


Пророк Мойсей. Зображення святого нижчепоясне, лик розвернений у тричвертному повороті. Правою рукою знизу підтримує розгорнутий білий сувій з текстом. У лівій тримає вогняну кулю, що символізує неопалиму купину. Одягнений у синій з червоним поясом хітон та вишневий плащ. Лик видовженої форми, з високим чолом. Святий має маленькі очі, тонкий довгий ніс та невеликі червоні вуста. Довге кучеряве волосся спадає на плечі. Рідка коротка рудувата борідка, маленькі тонкі вуса. Обабіч постаті напис червоними літерами: Пр(о)рокъ Мойсєй.


Пророк Захарія. Зображення пророка нижчепоясне, у тричвертному розвороті ліворуч. У правій руці тримає жезл з семисвічником, лівою – білий розгорнутий сувій з текстом. На грудях – скрижалі. Одягнений у вохристу туніку, червоний плащ з широкими рукавами та широким розлогим хутряним сірим коміром. Лик з невеликими очима, довгим та прямим носом і довгою сивою бородою та вусами. Довге сиве волосся спадає на плечі. Навколо голови – німб. Обабіч постаті напис червоними літерами: Пр(о)рокь Захарій


Пророк Яків. Зображення нижчепоясне, лик розвернений у тричвертному повороті ліворуч. Правою рукою пророк тримає білий сувій з текстом. Лівою тримає коричневу драбину. Одягнений в оранжеву довгу туніку з вохристим відтінком, вишневий плащ з синім відворотом. Лик з високим чолом, прямим тонким носом, тонкими рідкими рудуватими вусами та великою круглою бородою. Довге кучеряве руде волосся спадає на плечі. Навколо голови – німб. Біля правого плеча на гладкому золотистому тлі напис червоними літерами: Пр(о)рокъ Іаков.


Пророк Єзекиїл. Пророк зображений нижчепоясно, у тричвертному розвороті ліворуч. Правою рукою знизу підтримує білий розгорнутий сувій з текстом. У лівій тримає модель прямокутних золотих воріт вохристого кольору. Одягнений у рожево-вишневий хітон з широкими рукавами, підперезаний червоним поясом і плащ оливкового кольору. Лик з невеликими очима, довгим та прямим носом та великою бородою і вусами. Довге кучеряве рудувате волосся спадає на плечі. Навколо голови – гладкий золотистий німб. Обабіч напис червоними літерами: Пр(о)рокъ Єзекіил.


Пророк Аввакум. Зображення пророка нижчепоясне. Правою рукою зверху він підтримує білий розгорнутий сувій з текстом. В лівій тримає модель гори. Одягнений у червону сорочку з невеликим сірим коміром та синій плащ. На голові – білий тюрбан з синім верхом. Аввакум – миловидий повнощокий юнак. Його лик з прямим довгим носом та коротким рудуватим волоссям. Обабіч напис червоними літерами: Пр(о)рокъ Авакум.


Цілитель Іван. Іван зображений у нижній частині рами зліва, у круглому медальйоні, фронтально, нижчепоясно. У лівій руці тримає скриньку коричневого кольору, а правою вказує на неї. Одягнений у темно-зелений одяг. Він молодий, його лик – з невеликими очима, прямим носом, Довге кучеряве руде волосся спадає на плечі. Навколо голови – гладкий золотистий німб. Обабіч напис червоними літерами: Іоан.